Min svagaste

Min svagaste länk är min fobi för starka plötsliga ljud och ljus. Alltså är åska och nyårsafton något av det värsta jag vet. När det sätter igång, kan jag inte tänka på något annat, kan inte göra något annat, kan inte bete mig som en människa längre. Jag går in i ett djurstadie. En skadad hund känner jag mig som.
Idag från ingenstans blev himlen plötsligt nattsvart och jag var för långt hemifrån för att klara av att gå raka vägen hem.
Försökte andas lugnt, andas i rektanglar, försökte få kontroll, men det gick inte.
Hemköp fick bli min räddning. Strödde omkring en stund bland hyllorna tills jag kände att övervakningskamerorna snart skulle riktas mot mig.
I kassan börjar en tjej snacka med mig, jag upptäcker ganska fort att hon inte är från samma planet. Hon får syn på en artikel där det står om en metod att gå ner 3kg i vikt på 10 dagar. Kring detta och om hennes lite överviktiga vikt för hon en monolog om tills åskmolnet har dragit förbi. Sista utvägen för henne skulle vara dietist, för de sa ju alla samma sak. Men om hennes vikt blev ohälsosam skulle hon väl göra det då. Jag fick ta del av hennes ideal vikt, hennes nuvarande vikt och hennes hypotetiska ohälsosamma vikt.
Hon var kort och hade jättestora glasögon som åkte ner på näsan hela tiden.
Jag gillar när man inte är från samma planet, hon räddade mig för en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0